Jak uczymy?

Komunikacja przede wszystkim

Głównym celem naszych zajęć jest nauczenie komunikowania się w języku obcym. Uczymy (zgodnie z wytycznymi Rady Europy) konkretnych zadań komunikacyjnych np.: jak kupić bilet, zamówić danie w restauracji czy złożyć życzenia świąteczne. Są to praktyczne sytuacje, które zdarzają się przy każdym kontakcie z rodowitym użytkownikiem języka angielskiego czy hiszpańskiego. Nie zaniedbujemy języka pisanego, który w dobie internetu ogromnie zyskał na znaczeniu. Na naszych zajęciach piszemy kartki, maile, podania o pracę.

W języku obcym

W czasie zajęć, nasi lektorzy mówią niemal wyłącznie po angielsku lub hiszpańsku. Na kursach z grupami początkującymi używamy gestów czy ilustracji, tak aby słuchacze nie mieli problemów ze zrozumieniem. Dzięki temu niejako „zmuszamy” słuchaczy do mówienia już od pierwszych zajęć!

Kultura

Język i kultura są nierozłączne i można powiedzieć, że poznajemy kulturę poprzez język a język poprzez kulturę. Nasi lektorzy to pasjonaci kultury angielskiej i iberyjskiej. Na zajęciach słuchacze dowiedzą się dlaczego Hiszpania jest najczęściej zwiedzanym krajem na świecie, jakie są tradycyjne potrawy w Londynie i czym jest muzyka dla Hiszpanów. Dowiedzą się również, co wypada a czego nie w Anglii/Hiszpanii, jakich tematów lepiej nie poruszać w trakcie rozmowy i co należy przynieść na obiad będąc gościem. Wszystkie te informacje mogą okazać się w przyszłości niezbędne w kontaktach z Anglikami czy Hiszpanami i pozwalają unikać niezręcznych sytuacji.

Samodzielność

Na zajęciach słuchacze uczą się języka, poznają kulturę, ale również uczą się jeszcze jednej ważnej umiejętności: samodzielnej pracy z językiem. Począwszy od pierwszych zajęć przygotowujemy ich do samodzielnego dokształcania się. Słuchacze Małej Akademii mogą też wziąć udział w dwugodzinnych dodatkowych zajęciach o technikach skutecznego uczenia się.

Ciekawe zajęcia, tak jak lubisz

Jeżeli obawiasz się, że zapiszesz się na kolejny nudny kurs językowy, to nie masz czego. Organizujemy zajęcia tak, aby nikt się nie nudził. Stawiamy na różnorodność. Pracujemy w parach, w małych grupach, rozmawiamy, dyskutujemy, a czas mija niepostrzeżenie. Na zajęciach nie robimy typowych ćwiczeń gramatycznych, tylko bawimy się językiem i gramy. Wszyscy zainteresowani mogą dodatkowo poćwiczyć język albo poznać kulturę kraju na dodatkowych warsztatach kulturowo-językowych wliczonych w cenę kursu!

Profesjonalizm

Kursy w Małej Akademii prowadzone są według wytycznych Rady Europy (opisanych w Europejskim systemie opisu kształcenia językowego) mówiących czego uczyć i jak uczyć. Nasz autorski program nauczania oparty jest na progresji spiralnej – oznacza to, że stale wracamy do przerabianego już materiału, przypominamy go, oraz rozszerzamy, dzięki czemu słuchacze są zawsze na bieżąco, nie zapominają czego nauczyli się w poprzednim semestrze, stale rozwijają nowe umiejętności.

Wyjątkowi lektorzy

Zatrudniamy wyłącznie wykwalifikowanych lektorów polskich oraz native spekerów. Przez pierwsze kilka semestrów nauki, uczą lektorzy polscy, następnie zmienia się to w system dualny, gdzie lektor polski uczy na przemian z lektorem obcojęzycznym. Na poziomach zaawansowanych słuchacze mogą pracować wyłącznie z native speaker’em. Lektorzy zatrudnieni w Małej Akademii oprócz gruntownego przygotowania językowego, wyjazdów zagranicznych, mają też przygotowanie metodyczne. Dzięki temu wiedzą jak zorganizować czas na zajęciach, jakie zrobić ćwiczenia, żeby osiągnąć zamierzony cel. Dodatkowo lektorzy są pod stałym nadzorem metodycznym a ich lekcje są omawiane na zebraniach. Wszystko to po to, aby były one coraz lepsze.

Dobry błąd językowy

Błąd językowy jest zjawiskiem zupełnie naturalnym i chcemy oswoić z nim naszych słuchaczy. Niemożliwe jest mówienie bez błędów. Na początku nauki celem jest przekazanie informacji, nawet jeżeli robi się to niepoprawnie. W ćwiczeniach komunikatywnych, gdzie liczy się żywa dyskusja lektorzy nie przerywają słuchaczom, by poprawić każdy błąd. Natomiast w ćwiczeniach utrwalających poprawność, starannie korygują niedoskonałości, wyjaśniając wielokrotnie regułę.

Sprawdzanie wiedzy

Postępy w nauce są stale kontrolowane. Na początku każdych zajęć lektor zawsze nawiązuje do poprzedniej lekcji, organizując krótkie przypomnienie w formie krzyżówki czy gry. Dzięki temu, może łatwo sprawdzić czy słuchacze wszystko zrozumieli i ewentualnie dodatkowo wrócić do materiału. W połowie semestru organizowany jest test sprawdzający wiedzę słuchaczy a tym samym pracę lektora. Na koniec semestru słuchacze mają test z całego materiału – taki sam dla wszystkich grup na danym poziomie. Dzięki temu, po każdym semestrze łatwo jest zmienić grupę, godzinę i dzień zajęć.

Zero stresu

Zapisując się na kurs, robisz to z własnej woli. Przychodzisz po zajęciach na uczelni, lub po pracy, gdzie na pewno masz sporo stresu. Nie chcemy cię stresować jeszcze bardziej. Chcemy, aby nauka języka była przyjemnością. Wszyscy lektorzy są mili i uśmiechnięci, zajęcia prowadzone są w swobodnej atmosferze tak, aby nauka była rozrywką a nie kolejnym przykrym obowiązkiem.

Zaufały nam renomowane instytucje i organizacje

  • Urząd Marszałkowski
  • DFOP
  • ZLOP
  • ALVO Medical
  • MAXAM Sp. z o.o.
  • Fundacja FLIS
  • Powiat Głogowski
  • Gmina Miejska Głogów
  • Stowarzyszenie SZANSA
  • ZGM Głogów
  • SM Nadodrze Głogów
  • KM Głogów

    Sprawdź nas – na pewno się nie zawiedziesz

    Pin It on Pinterest

    Share This

    Podziel się tą informacją

    Interesujące? Prześlij tę stronę swoim znajomym!